Hulp bij problemen

Onderdelen en reparatie

Hier vindt u handige tips en antwoorden op veelgestelde vragen over reparaties en het gebruik van onderdelen. Selecteer hieronder een vraag en lees het antwoord.

Waar vind ik onderdelen van hansgrohe?

Informatie over onderdelen vindt u in onze onderdelencatalogus. Daar vindt u ook montagehandleidingen en reinigingsaanbevelingen.

Hoelang blijven onderdelen van hansgrohe verkrijgbaar voor artikelen die uit het assortiment verwijderd zijn?

Wij garanderen dat onderdelen tot 15 jaar na de beëindiging van de productie van een artikel verkrijgbaar zijn.

Waar vind ik de onderdelencatalogus, maattekeningen en montagehandleidingen voor hansgrohe producten?

Informatie over onderdelen en technische publicaties zoals maattekeningen, montage- of servicehandleidingen vindt u op onze merkwebsite www.hansgrohe.be direct bij het betreffende product.

U bent sanitairspecialist en wilt gedetailleerde informatie over producten van de merken AXOR en hansgrohe? Bezoek dan ons portaal voor professionals. Op onze PRO-website vindt u een uitgebreide productcatalogus, gegevens voor badkamerplanning, tips en tricks voor adviesgesprekken, planning, installatie en nog veel meer.

Bij wie kan ik terecht met klachten over hansgrohe producten?

hansgrohe verkoopt zijn producten via distributeurs, installateurs en speciaalzaken aan zijn klanten. Dus heeft de klant in eerste instantie garantierechten tegenover de directe verkoper, d.w.z. de installateur of speciaalzaak, en niet tegenover de fabrikant. Daarom moet u tijdens de eerste twee garantiejaren contact opnemen met uw contractpartner, daarna met ons.

Kan ik mijn hansgrohe product voor reparatie opsturen?

Helaas is het niet mogelijk om uw product voor reparatie op te sturen. Neem contact op met uw installateur. Dealers in uw buurt vindt u in ons dealerzoeksysteem.

Wat kan ik doen als de warm- en koudwaterleidingen zijn omgewisseld?

Om te controleren of de waterstroom in de mengkraan kan worden gecorrigeerd, hebben wij het artikelnummer of een foto van het product nodig. Bezorg ons deze informatie via ons contactformulier.

Mijn douche/handdouche druppelt. Wat kan ik doen?

Als de douche na gebruik niet of niet volledig leegloopt, kan dit soms na een paar minuten of uren alsnog gebeuren. 
Dit heeft te maken met de oppervlaktespanning van het water. Daarom vragen wij u om de volgende tips te proberen:

  • Als uw hoofddouche is uitgerust met een kogelgewricht, kunt u het leeglopen versnellen door de douche na gebruik te kantelen.
  • Ook het voorzichtig afvegen van de sproeinoppen met een douchewisser of met de hand versnelt het leeglopen van de douche, omdat zo de oppervlaktespanning van het water wordt doorbroken.
  • Verder raden wij aan om de douche regelmatig te ontkalken: ook dit kan het leeglopen bevorderen. In deze video wordt getoond hoe u uw douche op de juiste manier ontkalkt.

De omsteller van mijn inbouwbadmengkraan keert niet automatisch terug naar zijn oorspronkelijke positie. Wat kan ik doen?

De O-ring of de stoter van de omsteller is verontreinigd of ontvet. Beide moeten – indien nodig – gereinigd en met siliconenvet ingesmeerd worden.

Er loopt nog maar weinig water uit mijn kraan. Wat kan ik doen?

Het beperkte debiet wordt mogelijk veroorzaakt door een verontreinigde perlator. Hier wordt de reiniging in detail beschreven.

Steeds goed geadviseerd

Vind een verdeler in uw buurt