Het was een buitengewoon succesvol eerste jaar, dat is de conclusie van het premium merk hansgrohe na zijn debuut als titelsponsor in de internationale wielersport. De ploeg rond wereldkampioen Peter Sagan behaalde de ene overwinning na de andere en zorgde voor stralende gezichten bij de badkamerspecialist uit het Zwarte Woud. Het is dus maar logisch dat de samenwerking wordt voortgezet.
Bij de drie grote nationale rondes in het seizoen 2017 behaalden de wielerprofs van de ploeg BORA-hansgrohe in totaal vier overwinningen en negen podiumplaatsen. Superster Peter Sagan zorgde daarbij voor een historische prestatie. Na zijn zege in de heftige eindsprint bij het wereldkampioenschap in het Noorse Bergen mocht de man met de eeuwige glimlach voor de derde keer op rij de regenboogtrui van wereldkampioen op de weg aantrekken. Geen enkele andere atleet deed hem dat voor. In het algemene klassement van de UCI-teamranking steeg de ploeg naar de achtste plaats. Bovendien was men bij hansgrohe zeer tevreden over de uitgebreide internationale berichtgeving, die de publieke visibiliteit van het premium merk nog vergrootte.
“De sponsoring van de wielerploeg past naadloos in de wereldwijde marketingstrategie van hansgrohe”, aldus Philippe Harinck, projectleider sponsoring bij de Hansgrohe Groep. “De plots gestegen bekendheid van het premium merk hansgrohe rendeert nu al in belangrijke markten, zoals Duitsland, Frankrijk en het wielergekke België.”
Vanwege de sterke resultaten in het eerste seizoen gaat hansgrohe nu voor een langdurige samenwerking met de ploeg en wordt de oorspronkelijke termijn van het engagement verlengd. “Met vier bekende nieuwelingen en een nieuwe trui met duidelijk zichtbaar hansgrohe logo zijn wij optimaal voorbereid voor het volgende jaar”, stelt Harinck.
“Al in het eerste seizoen is de bekendheid van ons premium merk hansgrohe plots gestegen.”Philippe Harinck, projectleider sponsoring van de Hansgrohe Groep